Veelgestelde vragen Dinervouchers

Hieronder vind je meer informatie over de Couverts Dinervouchers.
Wil je acceptant worden van de Dinervouchers, mail dan [email protected].
Als je nog vragen hebt over het voucher-programma, bel dan gerust met Marco via 035-7113001.

Algemeen

Wat zijn Couverts Dinervouchers?

De Couverts Dinervoucher is een gift van ons voor de consument om ze te stimuleren online hun tafel te reserveren. Daarnaast is het een bedankje voor consumenten die al eens online hun tafeltje hebben gereserveerd. De Dinervoucher staat voor een variabel tegoed dat online kan worden verzilverd bij het maken van een reservering via Couverts.nl.

Wat is de geldigheid van de Couverts Dinervouchers?

Dit verschilt per Couverts Dinervoucher. Alle Couverts Dinervouchers hebben een bepaalde geldigheidsduur. Dit wordt duidelijk bij vermeld bij elke Couverts DInervoucher.

Hoe worden de Couverts Dinervouchers gepromoot?

We streven ernaar om zoveel mogelijk consumenten te bereiken met onze Couverts Dinervouchers. Dit doen we via uiteenlopende online kanalen, zoals o.a. Couverts.nl, Couverts Magazine, restaurants.couverts.nl, social media. Maar ook derde partijen kunnen een Couverts Dinervoucher aanbieden, bv. via een spaarprogramma. Je komt ze kortom overal tegen!

Wat zijn de voordelen voor mij?

Als Couverts restaurant ben je volledig vrij om acceptant te worden van de Dinervouchers. Tijdens de pilotperiode is gebleken dat veel consumenten worden getriggerd door een vouchertegoed. Restaurants hebben gemiddeld 5% meer reserveringen ontvangen tijdens de pilot. Extra gasten is extra omzet voor jou.

Zijn er kosten om deel te nemen?

Nee, bij Couverts doen we niet aan deelnamekosten. Je betaalt alleen de gebruikelijke €1,50 per couvert. Daarnaast vergoeden wij de Dinervouchertegoeden die bij jou worden verzilverd. Wij houden bij welk bedrag aan Dinervouchers bij jou wordt verzilverd, waarna je twee keer per maand een creditfactuur van ons ontvangt. Je betaalt dan ook niets extra om acceptant te worden van de Dinervouchers.

Zijn er extra voorwaarden om mee te doen?

Nee, er is geen sprake van extra voorwaarden.

Deelname restaurants

Hoe word ik acceptant van de Dinervouchers?

Ben je enthousiast en wil je graag acceptant worden? Stuur dan zeker een mail naar [email protected] of bel naar 035-7113008.

Waarom hanteren jullie meerdere prijzen voor de Dinervouchers?

We willen consumenten stimuleren om het online reserveren bij restaurant structureel in hun systeem te krijgen. Consumenten die erg actief online reserveren, willen we een ander bedankje kunnen geven, dan consumenten die het online reserveren nog meer dienen te ontdekken.

Hoe weet ik wie er met een Dinervoucher heeft gereserveerd?

De vouchercode die de consument o.a. kan ontvangen via een nieuwsbrief, wordt bij de reservering via Couverts.nl verzilverd. Deze reserveringen verschijnen in een knalroze kleur in je agenda. Op deze manier weet jij als acceptant welke gasten gereserveerd hebben met een Dinervoucher. Bij de reservering is precies te zien wat het verzilverde vouchertegoed is. Houd dit dus goed in de gaten en trek dit bedrag af van de totale rekening.

Hoe kunnen consumenten een Dinervoucher verzilveren?

De consument reserveert via Couverts.nl. Hier is een selectie van restaurants te zien die de Dinervoucher accepteren. Tijdens het maken van de reservering bij één van deze restaurants wordt een vouchercode gevraagd. De consument vult deze in bij stap 3 van de reserveringsflow. Vanaf oktober 2015 is het ook mogelijk via de app te reserveren.

Gelden de Dinervouchers ook voor de lunch?

Ja, zeker. Reserveren met een Dinervoucher is zowel mogelijk voor de lunch als het diner. Houd dit goed in de gaten in je agenda en kom niet voor verrassingen te staan.

Dien ik bij de Dinervouchers een apart menu aan te bieden?

Nee, dit is niet de bedoeling. We willen consumenten juist laten genieten van de uitgebreide menukaart van je restaurant. Ze hebben vaak al de ervaring dat ze bij een cadeautje beperkt worden in hun keuze, dat willen wij met de Dinervouchers voorkomen.

Hoe geef ik de gasten het Dinervoucher tegoed?

Je verrekent het vouchertegoed van de totale rekening. Stel de rekening is €100,- en de verzilverde Dinervoucher is €10,-, dan betaalt de gast €90,-. Het vouchertegoed schiet jij in eerste instantie tijdelijk voor. Twee keer per maand maken wij de balans op en storten wij het verschuldigde bedrag terug op je rekening. Let op: Zorg ervoor dat het juiste rekeningnummer bij ons bekend is.

Hoe worden de Dinervouchers door Couverts betaald?

Jij betaalt zelf niets extra als acceptant aan de Dinervoucher. Jij maakt de Dinervouchers samen met ons mogelijk en daar willen we je voor bedanken. Maandelijks ontvang je net als altijd je standaardfactuur. Daarnaast berekenen wij maandelijks hoeveel je voorgeschoten hebt aan Dinervoucher-tegoeden. Hier maken wij een creditfactuur van. Het voorgeschoten bedrag ontvang je dan zo snel mogelijk van ons op je rekening.

Op basis van welke criteria hebben jullie de selectie van restaurants gemaakt?

Voor ons is het belangrijk dat restaurateurs weten dat gasten een Dinervoucher hebben verzilverd. We willen niet dat er bij het afrekenen wordt aangegeven dat men er niets van af weet. Daarom hebben we alleen die restaurants geselecteerd die volgens onze gegevens structureel in hun agenda kijken en daarmee op de hoogte zijn van hun reserveringen. Mocht jij niet zijn geselecteerd, maar wil je wel graag acceptant worden? Neem dan gerust contact met ons op via [email protected] en we kijken met jou naar de mogelijkheden.

Hoeveel restaurants zijn acceptant van de Dinervouchers?

Nog dagelijks komen er Dinervoucher acceptanten bij. Het streven is om maandelijks op te schalen en uit te komen op enkele honderden ambassadeurs verspreid door heel Nederland.

Zit er een max. aan het aantal Dinervoucher acceptanten?

Nee, juist niet. We willen consumenten namelijk een zo groot mogelijk, landelijk verspreid restaurantaanbod aanbieden.

Kan je later ook nog acceptant worden van de Dinervouchers?

Ja, je kan instappen wanneer je maar wilt en wanneer het jou het beste uitkomt. Tussentijds stoppen en later weer doorgaan, het kan allemaal.

Reserveringen

Hoe weet ik wie er met een Dinervoucher heeft gereserveerd?

De vouchercode die de consument o.a. kan ontvangen via een nieuwsbrief, wordt bij de reservering via Couverts.nl verzilverd. Deze reserveringen verschijnen in een knalroze kleur in je agenda. Op deze manier weet jij als acceptant welke gasten gereserveerd hebben met een Dinervoucher. Bij de reservering is precies te zien wat het verzilverde vouchertegoed is. Houd dit dus goed in de gaten.

Kan ik Dinervoucher reserveringen wijzingen/annuleren?

Ja, zeker. Je bent vrij om gasten te contacten wanneer het je niet meer schikt ze te ontvangen in je restaurant.

Dien ik een bepaald aantal couverts beschikbaar te stellen?

Nee, voor de Dinervouchers stel je geen bepaald aantal couverts beschikbaar. Je stelt net zoveel couverts online beschikbaar als je normaal gesproken doet. In de basis maakt dit voor jou niets uit, aangezien wij de volledige Dinervoucher tegoeden aan jou terugbetalen. Het is alleen maar mooi meegenomen als je door de Dinervouchers extra gasten kan krijgen.

Voor hoeveel personen kan men maximaal online reserveren?

Dat is volledig afhankelijk van het maximum aantal gasten dat je hebt ingesteld. Wij adviseren dit aantal zo hoog mogelijk te zetten, zodat je zo min mogelijk omkijken hebt naar je reserveringen. In principe maakt het voor de Dinervouchers niet uit. Per slot van rekening mag er per reservering 1 vouchercode worden verzilverd.

Dien ik een Dinervoucher in mijn restaurant aan te nemen?

Nee, Dinervouchers zijn geen tastbare vouchers. De gast neemt dan ook geen Dinervoucher mee naar het restaurant. Dit wordt online tijdens het maken van de reservering al in orde gemaakt. Mocht er toch iets mis zijn gegaan, dan kan de gast altijd nog via zijn/haar telefoon naar couverts.nl gaan en de reservering opnieuw maken.

Kan ik als restaurateur zelf Dinervoucher reserveringen invoeren?

Aangezien de gast online de vouchercode verzilvert, is het noodzakelijk online de reservering te maken. Telefonisch of per e-mail reserveren er zelf inzetten, is dus niet mogelijk.

Hoeveel Dinervouchers mogen er per reserveringen worden verzilverd?

Per reservering mag één Dinervoucher online worden verzilverd.